EN SON YAYINLANAN

LORLU BİBER TURŞUSU

PEYNİR DOLGULU BİBER TURŞUSU MALZEMELER 15 adet minik kırmızı biber İÇİ 100 gr lor veya sert beyaz peynir 1/2 çay kaşığı köfte baharı...

EN ÇOK İZLENENLER

TENCERE KEKİ (nostaljik)


Hani bir şarkı vardır. Bahar gelince mi mutlu oluyorum yoksa mutlu olunca mı gelir bahar diye soruyor. Ben de şimdi onu hissettim. Çocukken  mi lezzetliydi herşey yoksa çocuk olduğumuz için mi güzel geliyordu herşey. Ben karar veremedim. Ama  bu kek bu tencerede pişince çocukluğumun tadı damağımda hala...
NOSTALJİK TENCERE KEKİ
MALZEMELER
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1+1/2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Vanilya

YAPILIŞI
Yumurtaları bir Fiske tuz ile çırpın. Beyazlaşınca şekeri ekleyip çırpmaya devam edin.
Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz daha çırpın
Ayrı bir kapta karıştırdığınız un kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek karıştırın.

Tencerenin tabanını tereyağ ile yağlayıp karışımı dökün.
Tencerenin kenarındaki delikler kapalı olacak şekilde  kapağını örtün.
Ocağın en küçük gözünü açıp pişirme aparatını üzerine koyun. Tencereyi bunun üzerine oturtup 20 dakika yüksek ateşte pişirin. Kabarmayan başlayınca altını kısın
45 dakika bu şekilde pişirin. Kızarmaya başlamışsa kapağı çevirerek delikleri açın. 20 dakika da bu şekilde pişmeye bırakın. Kek kenarlarından kendini bırakmaya başlamışsa pişmiş demektir.

 İşte kekinizi hazır...
Afiyet olsun


HAYATI KOLAYLAŞTIRAN FİKİRLER
Pişme süresi biraz uzun ama tadı nefis, pamuk gibi bir kekinizi olacak.
Ben keki dökerken bir miktar kasede bırakıp kakao ekledim ve üzerine döktüm. Üstündeki harelerin sebebi bu. İsterseniz siz de karıştırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder